2008/09/04

sömnbrist

vaknade som vanligt mitt i natten för ett i raden av tolettbesök. skillnaden denna gången var att jag inte kunde somna om. magen var i vägen hur jag än låg, plus att hon var vaken och gjorde inte saken bättre. sen börjar man alltid tänka på grejer tills man blir helt galen. lyssna på ljud, gha!

halv sju gick jag upp och började koka gröt, hungrig hade jag hunnit bli också. vem som helst hade väl försökt somna om vid det här laget, om man är ledig. eller det inbillar jag mig iaf. inte jag inte. i min än så länge lätta ångest över att inte ha något att göra på dagarna bokade jag in en tvättid mellan 7 och 11. M fick bära båda tvättkassarna, han var ju ändå på väg till bilen. dessutom var den grooova maskinen ledig vilket gjorde min lycka ännu större, tvätta mer på kortare tid. nu badar vi i ren tvätt. det går inte alltid så jävla fort när man tvättar hemma. det tar typ 15 gånger längre tid att torka allt, och har man en jävla massa tvätt så hinner man fan aldrig i kapp. nu kan jag börja tvätta bebiskläder med gott samvete.

morsan ringde. hon kunde köpa lammullsskinn billigt från en bondgård. inte nog med det, jag hade valmöjligheter med annat än bara vitt. så nu ska snutten inte behöva frysa i vagnen, utan ligga gött på svart fluff. mor- och farföräldrar is the shit.

nu har jag ätit lunch, pasta som ser ut som trasiga pessar. yummy! överväger eventuellt att fortsätta på tuppluren som smög sig på. måste ju trots allt vara pigg och fräsch(?) när jag ska äta avkedstårta för chefen på jobbet.

Inga kommentarer: