2008/12/05

osäker framtid

hm, dom har precis varslat 6 personer på jobbet, och nu ska 8 till väck. ser inte lovande ut för min del. har visserligen haft funderingar på att börja plugga, men med tanke på att jag ännu inte vet vad jag vill bli när jag blir stor kan det bli lite problematiskt. fördelen med det här med uppsägningar är att min eventuella uppsägningstid inte börjar förrän föräldraledigheten tar slut. man får lite mer tid på sig att ta tag i situationen än om man skulle behöva gå redan i februari. det är nog den enda fördelen.

vart ska alla tusentals människor som blir av med sina jobb ta vägen nu? heja borgerlig regering och försämring av a-kassa. heja finanskris och allmän misär. tur att vi börjat spara lite.

när jag var liten hade jag en massa drömmar om vad jag ville bli, men jag verkar ha förträngt allt. under senare tid har jag haft lite andra fåniga funderingar också, men det är väl nu jag får börja fundera på allvar.

här är en lista på de tidigare drömmarna:

1. frisör
2. meteorolog
3. geolog
4. patolog
5. farmaceut

många ologer blir det. en hel del år på högskola också. problemet är bara mina sunkiga gymnasiebetyg som sätter käppar i hjulet. får nog ta det där besöket på studievägledningen snart ändå. det var ju inte öppet när jag var där två dagar innan minigrisen föddes.

vilken KY-utbildning ska man gå om man gillar att ha koll på allt?

1 kommentar:

ausi sa...

trafikledarutbildning :-)