2008/12/05

sovasova säng

inatt har det sovits bra. minigrisen somnade runt tolv och började röra på sig runt fem, strax innan väckarklockan. min mammaintuition är rätt bra. sen tog det visserligen ett tag innan det somnades om igen, M hade redan hunnit åka till jobbet vid sju. efter tio-maten tog vi oss en snark igen, och till skillnad mot alla andra dagar sov jag också. varför tvinga sig själv att vara uppe när man kan sova?

mitt i tuppluren ringde morsan. jag försökte få henne att sluta prata medan hon menade på att jag borde stänga av telefonen istället. grisen vaknade också, men lyckades somna om. sen vaknade hon lagom till att tant malin kom på besök. nu ligger hon och småtrynar på min arm med en kräksblöt haklapp på.

napparna luktar helt sjukt vidrigt av torsken. bikarbonatet hjälper nog inte till heller. det hjälper inte att diska och koka dem heller. det här med att själv stoppa nappen i mun innan hon får den går fetbort.

sen har hon världens mest opraktiska pjamas på sig som inte går att knäppa upp hela vägen i grenen. man får tråckla ut benen när man ska byta på henne. dessutom är blöjorna för små, men har kanske bara fem kvar innan det är dags för nästa storlek. nu är bebis stor! :D

Inga kommentarer: