2008/12/12

produktiv

imorse gick jag upp i ottan och fixade frukost till minigrisen. 06:24 var den. sen dess har jag varit uppe. har hunnit med att diska monsterdisken som legat så länge så den börjat lukta illa. halv tio kände jag att det var läge att sätta på en tvättmaskin. hade stora problem igår att få plats med tvätt i tvättkorgen, så jag sorterade ut tre maskiner. korgen är fortfarande full. sen dammsög och dammtorkade jag, eller iaf det mest synliga som tevebänken t.ex.

strax eter tio dök hedvig och ellen upp med lussekatter. det skiljer knappt två månader mellan ellen och minigrisen. ellen kunde roa sig själv i babygymmet medan grisen bara låg som en slapp korv på armen. jag ser fram emot när hon börjar bli lite mer självständig. nu ligger hon på sin höjd och ylar ikapp med muminmobilen i spjälsängen.

nu är fika- och lunchdisken diskad, en ny maskin tvätt snurrar i badrummet och minigrisen ligger och sover sött. det är nu jag ska lägga mig och läsa nyaste numret av mama i lugn och ro och faktiskt känna att jag förtjänar det. och känner jag för det kanske jag tom kan unna mig en tupplur, förutsatt att tvättmaskinen inte börjar jucka mot badkaret igen när centrifugeringen sätter igång.

Inga kommentarer: