2008/12/15

tillökning

i fredags var jag, ausi och anna på bio och såg en teen-vampire film, twilight. den var väl bra. typ. första gången jag varit ifrån minigrisen en längre tid. sen åkte jag och ausi hem i en taxi. hon sa att det var att hon var preggotrött, men egentligen tror jag att det var för att hinna hem till idol. tur att kevin vann, annars hade jag blivit trött.

i lördags hade vi julbak, även där var jag grisfri vilket blev lite jobbigt i slutet. anna avslöjade att hon levt i en lögn en tid och berättade att även hon nu skull bli en fyrklöver-brud. preggot skrek och hoppade upp och ner så hon fick astmaanfall. jag är mer cool och sansad så jag ylade bara lite. sen gjorde jag chokladfudge som kokade lite för kort tid så att den blev alldeles för kladdig. M tog med dem till jobbet idag.

igår var vi på liseberg och svullade på julgötta. glögg, knäckäpplen och churros. fast hur juliga är dom? svingoda var dom iaf. infödd göteborgare som man är borde man ha vett nog att inte ta in bilen på sånahär tillställningar. å andra sidan var vi rätt medvetna om att det skulle bli svårt, så det var inte samma parkeringsfrustration som när man annars får cirkulera på heden en helt vanlig vardag.

belöningen med att ta bilen blev att vi åkte till mina föräldrar och badade bastu. för man blir jävligt kall att vara på liseberg när det närmar sig nollstrecket på termometern.

jag antar att helgen var en försmak om hur livet kommer bli när vi kommer umgås som grannar dag ut och dag in. för att inte petra, som bor tio minuters promenad bort ska känna sig utanför har vi nu vidgat vårt coola gäng från gata till postnummer. 417 - fet och het.

Inga kommentarer: