2010/02/24

kontroll

när det trycker i bröstet för alla känslor man desperat försöker hålla inne, då är det inte speciellt smart att sätta sig framför datorn och bli påmind om allt det man inte gör för att göra saker bättre.

från det att jag vaknar (otroligt nog) går jag på autopilot fram tills jag sätter mig på kontoret. dryga åtta timmar senare är jag mentalt slut efter att ha tänjt ut och vridit ur den gråa massan. autopilot hem, och sen lite kvalitetstid med minigris. när hon somnat blir jag komatos framför teven. sen är dagen slut.

idag tog jag mig till gymmet för andra gången den här veckan och året. självspäkning lindrar flera sorters ångest. jag har en lång lista, men det blev inte mycket som blev avbockat, inte mer än för en kort stund.

men om jag ignorerar allt tillräckligt mycket, försvinner det då?

1 kommentar:

ausi sa...

Ska vi träna ngn kväll för skojs skull? :-) Jag ar ju inte använt mitt kort på snart 2 år nu....